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CADA active in media discussing Road to 2035

CADA active in media discussing Road to 2035

March 21, 2022

CADA is actively making the rounds with media outlets to ensure its Road to 2035 initiative garners attention from the public, and importantly, from both federal and provincial governments in Canada.

In making a number of live appearances, including on CP24 and CTV, and via an opinion editorial in The National Post, the association is actively discussing the newly-launched initiative, the country’s electric vehicle targets, and what the current spike in gasoline prices implies for the automotive retail sector.

“Following our Road to 2035 event that occurred on March 10, CADA continues to push for government support to ensure the transition to net-zero-emission vehicles (ZEVs) is done smoothly and correctly,” said Huw Williams, Director of Public Affairs at CADA. “One way to do this is to have governments offer incentives to help with consumer uptake.”

Recently, Ontario Premier Doug Ford indicated his government would not bring back the electric vehicle incentives, which it once offered. Williams said the important thing is that all governments are focused on ZEV progress and helping consumers adopt these vehicles.

“Right now, we need to get over consumer hesitation around the sticker price of these vehicles,” said Williams, who predicts the cost to purchase an EV will decline as production grows.

He also discussed the need to increase EV infrastructure, because if consumers are not certain about where they can charge their vehicle—the price will not matter.

“Another important element in reaching Canada’s ZEV targets is the need for consistency in government policy around the shift from gas-powered vehicles to EVs,” said Williams. “Consumers aren’t just buying a car tomorrow, they are thinking of making that transition over the next year.”

He said that for consumers, knowing that federal and provincial incentives are available will help ease their mind that this is a choice that will stick around for a long time.

CADA continues to be active in the media, ensuring its message reaches both trade and online media, and automotive press.

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La CADA discute de Road to 2035 dans les médias

La CADA discute de Road to 2035 dans les médias

Le 21 mars 2022

La CADA fait la tournée des médias pour s’assurer que sa campagne Roadto2035.ca capte l’attention du public et, surtout, des gouvernements fédéral et provinciaux du Canada.

Lors de plusieurs sorties médiatiques, notamment à CP24 et CTV, et dans un éditorial publié dans The National Post, la Corporation a discuté de la nouvelle initiative, des objectifs du pays en matière de véhicules électriques et de ce que la flambée actuelle des prix de l’essence signifie pour le secteur de la vente au détail d’automobiles.

«Depuis l’événement Road to 2035 qui a eu lieu le 10 mars, la CADA continue de solliciter le soutien du gouvernement pour veiller à ce que la transition vers les véhicules à émission zéro (VEZ) se fasse en douceur et correctement», a dit Huw Williams, directeur des affaires publiques de la CADA. «Des programmes d’incitation gouvernementaux encouragent les consommateurs à adopter les VE.»

Récemment, le premier ministre de l’Ontario, Doug Ford, a fait savoir que son gouvernement ne ressusciterait pas les mesures incitatives qu’il offrait autrefois sur les véhicules électriques. Au dire de M. Williams, l’important est que tous les gouvernements s’attachent à promouvoir les VEZ et à aider les consommateurs à les adopter.

«Actuellement, nous avons besoin de convaincre les consommateurs qui hésitent à cause du prix de ces véhicules», a dit M. Williams, qui prédit que le coût d’achat d’un VE diminuera à mesure que la production augmentera.

Il a également mentionné la nécessité d’une infrastructure consolidée pour les VE, parce que si les consommateurs ne savent pas avec certitude où ils peuvent charger leur véhicule, son prix n’aura aucune importance.

«Une autre condition cruciale à l’atteinte des objectifs du Canada en matière de VEZ est la cohérence des politiques gouvernementales quant à la transition des véhicules à essence aux VE», a indiqué M. Williams. «Les consommateurs ne font pas qu’acheter un véhicule demain; ils pensent à faire cette transition au cours de la prochaine année.»

Selon lui, savoir que des programmes d’incitation sont disponibles au fédéral et au provincial aidera à rassurer les consommateurs quant à la durabilité de leur choix.

La CADA demeure active dans les médias et veille à ce que son message se rende dans les médias spécialisés et en ligne ainsi que dans la presse automobile.