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The impact of COVID-19 on cyber liability insurance

The impact of COVID-19 on cyber liability insurance

October 12, 2021

October is Cyber Security Awareness Month (CSAM) in Canada, and the CADA 360 team would like to remind dealers to review their cyber insurance policy to ensure adequate coverage is provided. Dealers without a cyber insurance policy may want to consider obtaining one.

“Traditional insurance policies such as property and general liability typically exclude cyber-related coverage or only provide limited coverage in specific circumstances,” said Richie Binzangi, CADA 360 Program Specialist.

In a 2021 IBM report, which looked at the cost of data breaches across 537 organizations between May 2020 and March 2021, it was reported that remote work, and the digital transformation due to the pandemic, increased the cost of average data breaches by more than $1 million.

In Canada, a data breach can cost an average of $6.7 million, and ransomware attacks an average of $5.7 million. “These numbers for a dealership could be crippling, impact their reputation, and have the potential to put a dealer out of business,” said Binzangi.

CADA 360 offers a comprehensive cyber liability insurance program within its garage insurance offering. Dealers can connect with their HUB broker to receive more information on their existing or additional coverage needs.

“A comprehensive cyber liability insurance policy includes coverage for cyber extortion, ransomware, crisis management consulting and system/data restoration, which are just a few of the coverages and services a cyber liability insurance policy, with HUB, the brokers of our garage insurance program offer,” said Binzangi.

Binzangi said COVID-19 changed the risk landscape for dealers, because dealers are adopting technology at a rate faster than ever with some staff working remotely and consumers expecting online options to purchase vehicles.

“It's important that they consider cyber liability insurance and gain awareness of their coverage since the data shows the risk of not having comprehensive coverage can cost millions and severely interrupt operations and customer services,” said Binzangi.

“Making sure your data is encrypted on secure networks and investing the time and training in online risk management programs for staff are items I would recommend dealers implement that would complement their cyber liability insurance policy,” he added.

For more information on cyber liability insurance, dealers should contact their broker.

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Incidence de la COVID-19 sur la cyberassurance

Incidence de la COVID-19 sur la cyberassurance

Le 12 octobre 2021

Octobre est le Mois de la sensibilisation à la cybersécurité (MSCS) au Canada, et l’équipe de CADA 360 aimerait rappeler aux concessionnaires de revoir leur police de cyberassurance pour vérifier qu’elle leur fournit une couverture adéquate. Les concessionnaires sans cyberassurance devraient envisager de s’en procurer une.

«Les polices d’assurance ordinaires, qui couvrent par exemple les biens et la responsabilité civile générale, excluent habituellement les cybercrimes ou ne fournissent qu’une protection limitée en des circonstances très particulières», a dit Richie Binzangi, spécialiste du régime CADA 360.

Dans un rapport d’IBM publié en 2021 sur le coût des atteintes à la sécurité des données dans 537 organisations entre mai 2020 et mars 2021, on rapporte que le télétravail et la transformation numérique provoquée par la pandémie ont fait augmenter le coût de ces violations par plus de 1 M$ en moyenne.

Au Canada, une atteinte à la sécurité des données peut coûter en moyenne 6,7 M$; le coût moyen d’une cyberextorsion s’élève à 5,7 M$. «Pour une concession, ces chiffres pourraient être dévastateurs, entacher sa réputation et potentiellement la mettre en faillite», a prévenu M. Binzangi.

L’assurance des garages de CADA 360 comprend une cyberassurance exhaustive. Les concessionnaires peuvent communiquer avec leur courtier HUB pour obtenir de plus amples renseignements sur leur couverture actuelle ou leurs besoins additionnels.

«Une politique de cyberassurance complète couvre les demandes de rançon informatique, la cyberextortion, les services-conseils de gestion de crise et la récupération et réparation de systèmes et de données. Ce ne sont que quelques-uns des services et garanties qu’offrent une police de cyberassurance et HUB, les courtiers de notre régime d’assurance des garages», a dit M. Binzangi.

Selon M. Binzangi, la COVID-19 a redessiné le paysage du risque pour les concessionnaires, puisqu’ils adoptent la technologie à un rythme plus rapide que jamais alors que certains employés travaillent à distance et que les consommateurs s’attendent à des fonctionnalités d’achat de véhicules en ligne.

«Il est important que les concessionnaires envisagent de se doter d’une cyberassurance responsabilité et vérifient leur couverture, puisque les données indiquent qu’omettre une couverture complète peut coûter des millions de dollars et interrompre gravement les activités et le service à la clientèle», a dit M. Binzangi.

«Je recommande aux concessionnaires de s’assurer que leurs données sont chiffrées sur des réseaux sécurisés, d’investir le temps nécessaire et d’offrir au personnel une formation sur les programmes de gestion des risques en ligne pour compléter leur politique d’assurance responsabilité civile informatique», a-t-il ajouté.

Pour en savoir plus sur la cyberassurance, les concessionnaires peuvent s’adresser à leur courtier.