Newsline Banner
Women Driven event to launch at CIAS

Women Driven event to launch at CIAS

February 5th, 2020

CADA is helping to spread the word about an important event that will be launched by the Trillium Automobile Dealers Association (TADA) on February 20. Known as “Women Driven”, the event will showcase to women outside the auto industry the many rewarding and profitable opportunities available to them within the sector.

The launch event will take place at the Metro Toronto Convention Centre where the Canadian International AutoShow (CIAS) will be held, and is open to attendees from 7:00 p.m. to 10:00 p.m.. More than 300 people are expected to arrive and support the event — including a combination of industry professionals, and non-automotive professionals and students.

“The whole purpose is to bring everybody together for February 20 to launch the brand, which will be under TADA, and to start to educate our industry and women outside of our industry, about who we are and what it is that we do — and did you know that there are so any jobs out there,” said Susan Gubasta, President of Mississauga Toyota, the first female president of the CIAS, and a former president of TADA.

In an interview with CADA Newsline, Gubasta said four women joined forces to build the first-ever Canadian automotive event with a female focus. Gubasta is one of the four women, the others being Automotive Marketing Consultant Miranda Pyette; Justina Wilson, Marketing Manager at Mississauga Toyota; and Diana Conte, Conferences and Events Coordinator at TADA.

Gubasta said many different companies in the automotive space, whether it’s the dealer, manufacturer or vendor community, often organize their own women-specific event that seems to spread awareness within their own environment. Women Driven aims to take this concept a step further and expand and grow the community of women within the Canadian automotive industry by bringing all these concepts, projects and ideas under one silo.

“So far with Women Driven, we’ve gone to the industry and we have received nothing but positive support,” said Gubasta. “We have over 20 sponsors already, from dealer groups to manufacturers, to vendors — it has been unbelievable. They all want to be a part of it.”

The event will include experiential pop-up vendor stations, a fashion show that will take the form of an interactive showcase of industry professionals that will highlight their paths to success, networking, and food and drinks.

CADA is one of the sponsors supporting the event. Dealers interested in learning more about Women Driven can visit: https://tada.ca/womendriven.

Écho-CADA Banner
Lancement de Women Driven au CIAS

Lancement de Women Driven au CIAS

Le 5 février 2020

La CADA aide à faire passer le mot au sujet d’un événement important de la Trillium Automobile Dealers Association (TADA) qui aura lieu le 20 février. Women Driven présentera aux femmes en dehors de l’industrie automobile les nombreuses possibilités de carrières gratifiantes et lucratives que leur offre le secteur.

Le lancement aura lieu au Palais des congrès du Toronto métropolitain, où se tiendra le Canadian International AutoShow (CIAS). Les participants y sont invités de 19 h à 22 h. On attend plus de 300 personnes à cet événement, des professionnels de l’industrie et d’autres domaines comme des étudiants.

«On veut rassembler tout le monde le 20 février à l’occasion du lancement de la marque de la TADA et commencer à renseigner notre industrie et les femmes qui n’en font pas partie sur notre identité et notre mission; on veut leur faire connaître tous les débouchés qui y existent», a dit Susan Gubasta, présidente de Mississauga Toyota, première femme présidente du CIAS et ancienne présidente de la TADA.

Dans une entrevue accordée à Écho-CADA, Mme Gubasta a expliqué que quatre femmes s’étaient associées pour organiser le premier événement du milieu automobile axé sur les femmes au Canada. Mme Gubasta est l’une de ces quatre femmes, avec Miranda Pyette, consultante en marketing automobile; Justina Wilson, directrice du marketing de Mississauga Toyota; et Diana Conte, coordonnatrice des congrès et des événements de la TADA.

Au dire de Mme Gubasta, plusieurs entreprises du milieu automobile – concessions, constructeurs et fournisseurs – organisent souvent leurs propres événements destinés aux femmes, qui semblent les informer dans un cercle restreint. Women Driven pousse ce concept un peu plus loin et veut élargir et faire croître la communauté féminine dans l’industrie automobile canadienne en regroupant ces notions, ces projets et ces idées.

«Jusqu’à maintenant, Women Driven a reçu un appui sans équivoque de l’industrie», a dit Mme Gubasta. «Nous comptons déjà plus de 20 commanditaires, des groupes de concessionnaires, des constructeurs, des fournisseurs. C’est extraordinaire. Tout le monde veut s’impliquer.»

L’événement inclura des kiosques expérientiels mobiles, un défilé de mode sous forme de présentation interactive de professionnelles de l’industrie et de leur chemin vers la réussite, des occasions de réseautage, ainsi que des rafraîchissements et de la nourriture.

La CADA est l’un des commanditaires de l’événement. Les concessionnaires désireux d’en savoir plus sur Women Drive peuvent visiter le site tada.ca/womendriven.