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High profile speakers at MVRO’s President’s Trip

May 13, 2024

More than 100 dealers, suppliers and industry association leaders took part in the Motor Vehicle Retailers of Ontario (MVRO) President’s Member Vendor Conference that was held last month.

The event featured high-profile speakers and a range of business networking and social activities.

This year’s speakers included Don Romano, President and CEO, Hyundai Auto Canada, Elizabeth Manley, former Canadian Olympic figure skater, who was interviewed by Ken Reid, Sportsnet broadcaster, and Tim Reuss, CADA’s President and CEO.

In addition to a formal presentation from Reuss and Huw Williams, CADA’s Director of Public Affairs, CADA’s leaders met privately with dealer association leaders and dealers, and networked with dealers and suppliers.

“The key element of the MVRO trip was the CADA Executive Team and CADA’s Executive Chairman meeting with the board of MVRO to talk about key issues of concern federally and provincially,” said Reuss. “It’s critical that we have provincial associations and the federal associations working together on issues and where possible, bringing the power of the manufacturers and other industry stakeholders to help on important issues.”

One of the issues CADA talked about with MVRO was a proposed two day “cooling off” period for consumers after they purchase a new vehicle. The proposals are part of the Ontario government’s proposed changes to the province's Motor Vehicle Dealers Act (MVDA).

“There's significant layers of consumer protection, but putting in a system where people can have multiple sign multiple deals and then back out of them is not good for commerce and not ultimately good for the consumer,” said Williams.

Other key topics discussed were the impact of the proposed federal EV mandate, the stolen vehicle crisis, and OEM and dealer relations. During their presentation, Reuss and Williams also fielded questions from dealers.

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Des conférenciers de renom au congrès du président de la MVRO

Le 13 mai 2024

Plus de 100 concessionnaires, fournisseurs et dirigeants d’associations sectorielles ont participé au congrès du président des Motor Vehicle Retailers of Ontario (MVRO) qui a eu lieu le mois dernier.

L’événement proposait des conférenciers de renom et un éventail d’activités de réseautage professionnel et social.

Les conférenciers de cette année étaient Don Romano, président et chef de la direction de Hyundai Auto Canada; Elizabeth Manley, ancienne patineuse artistique olympique canadienne, qui a été interviewée par Ken Reid, commentateur à Sportsnet; et Tim Reuss, président et chef de la direction de la CADA.

Outre une présentation officielle de Tim Reuss et Huw Williams, directeur des affaires publiques de la CADA, les dirigeants de la CADA ont rencontré en privé leurs homologues de la corporation provinciale et des concessionnaires, en plus de réseauter avec concessionnaires et fournisseurs.

«L’élément central du congrès des MVRO a été la réunion de l’équipe de direction de la CADA et du président de son conseil d’administration avec le conseil des MVRO pour discuter des principaux dossiers d’intérêt au fédéral et dans la province», a dit M. Reuss. «Il est essentiel que les corporations provinciales et la corporation fédérale collaborent et, dans la mesure du possible, tirent aussi avantage du pouvoir des constructeurs et d’autres intervenants sectoriels au regard des enjeux importants.»

Une des questions abordées par la CADA et les MVRO a été la période de «réflexion» de deux jours accordée aux consommateurs après l’achat d’un véhicule neuf. Il s’agit de l’un des changements proposés par le gouvernement ontarien à la Loi sur les commerçants de véhicules automobiles (MVDA) de l’Ontario.

«Il existe plusieurs mécanismes de protection des consommateurs, mais un système qui permettrait à ces derniers de signer plusieurs contrats pour s’en retirer par la suite est une mauvaise idée pour le commerce et, au bout du compte, pour les consommateurs», a dit M. Williams.

On a aussi discuté des répercussions du mandat sur les VE proposé par le fédéral, de la crise du vol de véhicules et des relations entre constructeurs et concessionnaires. Pendant leur présentation, MM. Reuss et Williams ont également répondu aux questions de concessionnaires.