Newsline Banner

CADA shines spotlight on leaders and future leaders

CADA shines spotlight on leaders and future leaders

April 15, 2024

Building a winning team is the name of the game for car dealers, and CADA is introducing a new series on its social channels to showcase the diverse and interesting careers that dealerships offer.

The series will shine the spotlight on various dealership team members from coast to coast. It will explore the background of the team members being profiled, and will illustrate that there are many paths to entering auto retail, and that the industry welcomes people with varied backgrounds.

“Our dealers know that their success is driven by the quality of their people,” said Tim Reuss, CADA's President & CEO. “CADA is trying to do its part to widen the net, attract more skilled people and show job seekers that the auto retail industry is big enough and interesting enough to meet their career ambitions.”

For dealers who have employees they’d like to have in the spotlight, please contact Brigette Goldenshtein, CADA’s Communications Coordinator: at [email protected] and our team can reach out to them and show the industry that auto retail is the place to be!

Another series on our social channels that has been really popular is our profiles of our provincial dealer associations, where we showcase their leadership, and mention some of the work they do for dealers across Canada.

“They are the leaders and organizations that are working hard on behalf of dealers every day in the front lines across Canada,” said Reuss. “It was great to share their stories on our national platform and see them get some of the credit they truly deserve.”

The series started with a post about the New Car Dealers Association of BC (NCDA), and is moving east one province at a time each month. So far, the series has also profiled the Motor Dealers Association of Alberta, The Saskatchewan Automobile Dealer's Association, and the Manitoba Motor Dealers Association.

Écho-CADA Banner

La CADA braque les projecteurs sur des chefs de file actuels et futurs

La CADA braque les projecteurs sur des chefs de file actuels et futurs

Le 15 avril 2024

L’objectif de tous les concessionnaires d’automobiles est de former une équipe gagnante, et la CADA lance une nouvelle série dans ses réseaux sociaux pour mettre en relief les carrières variées et intéressantes qu’offrent les concessions.

La série fera pleins feux sur divers membres du personnel d’une concession d’un bout à l’autre du pays. Elle explorera les antécédents des employés dont nous dressons le profil et montrera qu’il existe plusieurs parcours menant au commerce de détail automobile, et que l’industrie accueille des gens de divers milieux.

«Nos concessionnaires savent que leur réussite dépend de la qualité de leur équipe», a dit Tim Reuss, président et chef de la direction de la CADA. «La CADA tente d’élargir son bassin, d’attirer davantage de travailleurs compétents et de montrer aux chercheurs d’emploi que le secteur de la vente au détail de véhicules est assez vaste et assez intéressant pour satisfaire leurs ambitions professionnelles.»

Les concessionnaires qui aimeraient braquer les projecteurs sur un de leurs employés peuvent écrire à Brigette Goldenshtein, coordonnatrice des communications de la CADA, à [email protected]. Notre équipe communiquera avec eux et montrera à toute l’industrie automobile que le secteur de la vente au détail est le meilleur!

Une autre série très populaire sur nos réseaux sociaux est celle qui dresse le profil de corporations de concessionnaires provinciales, dans le cadre de laquelle nous signalons leur leadership et mentionnons une partie du travail qu’elles font pour les concessionnaires partout au Canada.

«Ce sont des dirigeants et des organisations qui travaillent dur pour les concessionnaires, tous les jours et à travers le pays», a dit M. Reuss. «Faire connaître leur histoire sur notre plateforme nationale et leur rendre tout le mérite qui leur revient est fantastique.»

La première publication de la série portait sur la New Car Dealers Association of BC (NCDA). La série se déplace vers l’est à raison d’une province par mois. Jusqu’à maintenant, elle a aussi couvert la Motor Dealers Association of Alberta, la Saskatchewan Automobile Dealer's Association et la Manitoba Motor Dealers Association.