Don Romano

President & CEO

Hyundai Auto Canada Corp.

Don Romano

Président-directeur général

Hyundai Auto Canada Corp.

Don Romano is President and Chief Executive Officer of Hyundai Auto Canada Corp. He joined Hyundai Canada in December 2013. In addition to overseeing the company's strong market performance over the past ten years, Don has focused his efforts on the brand development and record setting growth of the new luxury brand Genesis, Hyundai’s industry leading electrification and mobility strategies, and the use of new technologies to support Hyundai dealers achieve record gains through the deployment of innovative, online automobile buying and ownership tools and processes.

In 2019, Automotive News recognized Don as an Automotive All Star for Process Architecture. In 2021, Automotive News recognized him again as the North American Champion for Diversity. He was the first automotive President to join BlackNorth and is active in supporting the Boys and Girls Club of Canada, Accelerate Auto as well as 360Kids. More recently he was honored to receive the Ally of Excellence Award from the Women’s Executive Network for his focus on diversity, equity and inclusion in the auto industry.

Don began his career in 1985 with Nissan USA. In 2000, he left Nissan to join Mazda where he oversaw the award-winning Zoom Zoom campaign as the North American CMO. In 2006, he was promoted to President of Mazda Canada while maintaining his responsibilities as Chief Marketing Officer. During this time, he oversaw Mazda’s recording setting growth in Canada while leading Mazda’s brand building activities across North America.

Don holds a B.S. in Business Administration from California State University and an M.B.A. from Pepperdine University. He lives in Stouffville, Ontario with his wife of 30 years, four children and three dogs.

Don Romano est président et chef de la direction de Hyundai Auto Canada Corp. Il s’est joint à Hyundai Canada en décembre 2013. À la barre du constructeur depuis 10 ans — une période où son rendement a été impressionnant — M. Romano s’est concentré sur le développement et la croissance record de la nouvelle marque de luxe Genesis; les stratégies d’électrification et de mobilité modèles de Hyundai; et l’utilisation de nouvelles technologies pour aider les concessionnaires Hyundai à réaliser des gains jamais vus grâce à l’adoption d’outils et de processus d’acquisition et de propriété virtuels innovants.

En 2019, Automotive News a donné à M. Romano le titre d’étoile de l’architecture des processus en automobile. En 2021, le magazine l’a récompensé à nouveau, cette fois-ci à titre de champion américain de la diversité. Il a été le premier président d’un constructeur d’automobiles à adhérer à BlackNorth et appuie activement Repaires jeunesse du Canada, Accelerate Auto et 360Kids. Plus récemment, il a eu l’honneur de recevoir le prix de l’allié par excellence du Women’s Executive Network pour son attention à l’endroit de la diversité, de l’équité et de l’inclusion dans l’industrie automobile.

M. Romano a commencé sa carrière en 1985 chez Nissan USA. En 2000, il est passé de Nissan à Mazda, où il a piloté la campagne «Vroum Vroum» primée à titre de directeur du marketing pour l’Amérique du Nord. En 2006, il a été promu président de Mazda Canada en plus de continuer de s’acquitter de ses tâches de directeur du marketing. Pendant cette période, il a supervisé la croissance sans précédent de Mazda au Canada et les activités de développement de la marque à l’échelle de l’Amérique du Nord.

M. Romano est titulaire d’un baccalauréat en administration des affaires de la California State University et d’un MBA de Pepperdine University. Il habite à Stouffville, en Ontario, avec sa femme, à qui il est marié depuis 30 ans, quatre enfants et trois chiens.