MCLAW

MCVAT

My Canada Life at Work: A Hub of Ease and Efficiency

June 4, 2024

Ma Canada Vie au travail : une plateforme facile à utiliser et efficace

Le 4 juin 2024

My Canada Life at WorkTM – a user-friendly and integrated platform designed to streamline the management of employee benefits and retirement savings for our CADA 360 plan members. This replaces GroupNet for Plan Members and GRS Access, bringing a more efficient and accessible way for your employees to engage with their benefits and savings.

Benefits Made Simple

Your employees can effortlessly manage their benefits and savings online. By navigating to My Canada Life at Work, they can:

  • Submit claims online for faster processing times.
  • Access information on coverage, balances, and claim history.
  • Download claim forms for added convenience.
  • Sign up for direct deposit to expedite benefits claims payments.
  • Save a digital copy of their benefits card for easy retrieval.

Savings for the Future: A Click Away

The platform doesn't stop at benefits; it also caters to retirement savings. Your employees can now:

  • Set realistic retirement savings goals.
  • Arrange online contributions with a few simple clicks.
  • Review an overall savings summary categorized by plan type.

One-Stop Access for All

Whether it's Group Benefits, Group Retirement Savings, or both, your employees can register for all their needs in one place. This centralized access ensures simplicity and efficiency in managing their plans.

The Power of the My Canada Life at Work App

For those always on the go, there is now a My Canada Life at Work app. Available for download from your preferred app store providing your employees the convenience of managing their group benefits and group retirement savings at their fingertips.

Maximizing Plan Benefits

For car dealerships with both employee benefits and retirement savings through CADA 360, My Canada Life at Work becomes a powerful tool for showcasing the comprehensive nature of the plans. It not only highlights the range of benefits but also emphasizes the growth of savings in one centralized location.

Next Steps to Empower Your Workforce:

  1. If you're considering adding Group Retirement Savings for your employees or exploring available options, reach out to your dedicated Canada Life representative or advisor for comprehensive information on the CADA 360 product.
  2. Encourage your employees to register on My Canada Life at Work by sharing this link Register for My Canada Life at Work.
  3. For any queries or support regarding My Canada Life at Work, call the helpline at 1-888-222-0775 on weekdays from 8 a.m. to 8 p.m. ET.

Help your employees harness the full potential of My Canada Life at Work. Encourage them to explore the revamped online claims process and make the most of the new app.

Click here for an employee handout.

Ma Canada Vie au travailMC est une plateforme conviviale et intégrée conçue pour simplifier la gestion des avantages sociaux et de l’épargne-retraite pour les participants du régime CADA 360. Pour les employés, c’est une façon plus efficace et plus accessible d’accéder à leurs avantages sociaux et à leur épargne-retraite qui remplace GroupNet pour les participants de régime et Accès SRC.

Les avantages sociaux simplifiés

Vos employés peuvent gérer sans effort leurs avantages sociaux et leur épargne en ligne. Sur la plateforme Ma Canada Vie au travail, ils peuvent :

  • Soumettre des demandes de règlement en ligne, pour un traitement plus rapide;
  • Accéder à de l’information sur leur couverture, leurs soldes et leur dossier de sinistres;
  • Télécharger des formulaires de demande de règlement, pour plus de commodité;
  • S’inscrire au service de dépôt direct pour accélérer le paiement des remboursements;
  • Enregistrer une copie numérique de leur carte d’assurance pour pouvoir y accéder facilement.

Des économies pour l’avenir au bout des doigts

La plateforme ne se limite pas aux avantages sociaux; elle comprend aussi l’épargne-retraite. Vos employés peuvent maintenant :

  • Se fixer des objectifs réalistes en matière d’épargne-retraite;
  • Faire des cotisations en ligne avec quelques clics;
  • Consulter un sommaire de l’épargne par type de régime.

Un guichet unique pour tous

Pour les avantages sociaux, l’épargne-retraite collective ou les deux, vos employés peuvent s’inscrire et trouver une solution à leurs besoins en un seul endroit. Cet accès centralisé est garant de simplicité et d’efficacité pour la gestion de leurs régimes.

Le pouvoir de l’application Ma Canada Vie au travail

Pour ceux qui n’arrêtent jamais, il existe maintenant une application Ma Canada Vie au travail. Vos employés peuvent la télécharger de leur magasin d’applications préféré et gérer ainsi leurs avantages sociaux et leur épargne-retraite collective commodément.

Maximiser les avantages du régime

Pour les concessions d’automobiles qui offrent les avantages sociaux et l’épargne-retraite par l’entremise de CADA 360, Ma Canada Vie au travail est un outil très utile pour mettre en valeur l’exhaustivité des régimes. La plateforme présente la gamme d’avantages de même que la croissance de l’épargne-retraite à un endroit centralisé.

Prochaines étapes pour outiller votre effectif :

  1. Si vous envisagez d’offrir l’épargne-retraite collective à vos employés ou étudiez vos possibilités, adressez-vous à votre représentant ou conseiller de la Canada Vie pour obtenir de l’information détaillée sur le produit CADA 360.
  2. Encouragez vos employés à s’inscrire à Ma Canada Vie au travail en leur envoyant ce lien : M’inscrire à Ma Canada Vie au travail.
  3. Si vous avez des questions ou besoin d’aide relativement à Ma Canada Vie au travail, appelez la ligne d’assistance 1-888-222-0775 en semaine de 8 h à 20 h, HE.

Aidez vos employés à tirer pleinement profit de Ma Canada Vie au travail. Encouragez-les à découvrir le processus de demande de règlement en ligne revu et à tirer le maximum de la nouvelle application.

Cliquez ici pour obtenir un document destiné aux employés.