Newsline Banner
DSI Survey Access Links to be Sent on October 31

DSI Survey Access Links to be Sent on October 31

October 9, 2018

The 2018 CADA Dealer Satisfaction Index Survey (DSI) is fast approaching. Dealers will receive their secure access links by email on October 31, and will have until December 4 to complete the survey. Working copies will also be available on the CADA website to help ensure dealers are well-prepared to answer the online survey.

“The higher the response rate, the more accurate and meaningful the data will be to both dealers and manufacturers,” says Bonnie Wasser, CADA’s Industry Relations Manager. “This data is important, as it serves as a relationship barometer between new car dealers and their manufacturers. We want this information to be as accurate and valuable as possible for both parties.”

The DSI Survey is considered a key diagnostic and tuning tool to help keep manufacturer and dealer operations working successfully.

The 2018 version will include additional questions regarding the future of automotive retailing, meant to help CADA gather dealer perspectives on the direction of the Canadian auto industry. Questions seeking dealer views about manufacturer certified pre-owned programs and dealer management systems will also be included, as a result of dealer feedback received by CADA.

For any questions about completing the DSI Survey, or for dealers that do not receive the link on October 31, please contact the Industry Relations team at dsi-isc@cada.ca from your correct dealership email address.

Écho-CADA Banner
Les liens d’accès au sondage ISC seront envoyés le 31 octobre

Les liens d’accès au sondage ISC seront envoyés le 31 octobre

Le 9 octobre 2018

Le sondage Indice de satisfaction des concessionnaires (ISC) 2018 de la CADA arrive à grands pas. Les concessionnaires recevront leurs liens sécurisés par courrier électronique le 31 octobre et auront jusqu’au 4 décembre pour répondre au sondage. Ils trouveront en outre sur le site Web de la CADA des exemplaires imprimables qui les aideront à bien se préparer à répondre au sondage en ligne.

«Plus le taux de participation est élevé, plus les données sont précises et significatives pour les concessionnaires et les constructeurs», a dit Bonnie Wasser, responsable des relations industrielles de la CADA. «Ces données sont importantes, puisqu’elles servent de baromètre de la relation entre les concessionnaires de véhicules neufs et leurs constructeurs. Nous voulons que cette information soit aussi exacte et utile que possible pour les deux parties.»

Le sondage ISC est considéré comme un outil de diagnostic et de mise au point clé pour assurer que les rouages de l’association constructeur-concessionnaires sont bien huilés.

La version 2018 comprendra de nouvelles questions sur l’avenir de la vente au détail de véhicules pour sonder l’opinion des concessionnaires sur la direction de l’industrie automobile canadienne. La CADA a aussi ajouté des questions sur les programmes de véhicules d’occasion certifiés des constructeurs et les systèmes de gestion de concession en réponse à la rétroaction de ses membres.

Si vous avez des questions sur la participation au sondage ISC ou si vous ne recevez pas le lien le 31 octobre, veuillez écrire à l’équipe des relations industrielles à dsi-isc@cada.ca à partir de l’adresse électronique de la concession.