Newsline Banner
CADA President CEO John White beside Auto Career Start banner

Auto Career Start initiative officially launches

CADA’s Auto Career Start initiative has officially launched nationally. The announcement was made by President & CEO John White during the 2018 Georgian Auto Show in Barrie, Ontario on June 1 among a crowd of auto sector executives, dealers, and students.

“In working with the provincial dealer associations, we at CADA are pleased to announce the official launch of the Auto Career Start campaign, which is aimed at helping to educate the public about the vast amount of opportunities available in the automotive retail industry, and to help connect job seekers with employers," said White.

The program was born out of a need to attract more qualified and diverse people to careers in the Canadian auto retail sector, which includes over 3,200 new car and truck dealerships throughout the country and currently employs 150,000 people nationwide. The initiative seeks to position the industry as an exciting and rewarding place to work by educating the public about the wide range of job opportunities available in the country.

To do this, CADA has created a website with an online portal that allows people to search for employment opportunities by province. Each page offers a video description about the various roles in the dealership environment, along with data related to the auto retail business, contact information, and perhaps most importantly — a Job Board that displays employment listings by province.

Prior to the launch, the Auto Career Start team started a brand awareness campaign by setting up a booth at the 2018 Canadian International AutoShow in Toronto, Ontario. They were also present at the Montreal Auto Show in January, and the 2018 Skills Canada National Competition (SCNC) in Edmonton, Alberta that took place between June 4-5. The SCNC is a gathering of Canada’s best and brightest skilled trades and technology competitors, with over 40 competitions representing six sectors and 550 participants. Both events highlight the next generation of skilled trades and automotive business workforce.

The Auto Career Start team has developed a comprehensive plan to promote the initiative, including using Google AdWords on the website to target a specific audience and draw traffic to the site. Dealers and the public can also follow Auto Career Start’s Twitter, Facebook and LinkedIn social media channels.

In mid-May, the Auto Career Start team put together an introductory webinar and dealers were provided an overview of how the platform works, and how they can use it to post available jobs for their dealerships. The webinar is available for viewing on the CADA website.

Dealers can also access a marketing kit from the CADA website. The kit includes images to share on social media channels, videos, printable materials for distribution, and a digital advertisement.

CADA encourages dealers to log on and post available jobs so that interested parties can apply. The first time they log on, dealers (except for Ontario dealers, who are already using the platform through TADA) will be granted five free job posting credits until Aug. 31, 2018.

For more information, please view the following links below:

Marketing Kit

Press Release - June 1, 2018

Press Release - June 5, 2018

Press Release - June 7, 2018

Écho-CADA Banner
John White Carrières Auto

Lancement officiel de l’initiative Carrières Auto

L’initiative Carrières Auto de la CADA a été officiellement lancée à l’échelle nationale. Le président et chef de la direction John White en a fait l’annonce durant le salon de l’auto 2018 du Georgian College à Barrie, en Ontario, le 1er juin. Il était entouré de dirigeants de l’industrie automobile, de concessionnaires et d’étudiants.

«En association avec les corporations provinciales, la CADA a le plaisir d’annoncer le lancement officiel de la campagne Carrières Auto, qui a pour buts de faire connaître au public la multitude de débouchés offerts dans le secteur de la vente au détail de véhicules et de mettre les chercheurs d’emploi en contact avec les employeurs», a dit M. White.

On a créé le programme pour attirer des travailleurs qualifiés et plus variés dans le secteur canadien de la vente au détail de véhicules, qui compte plus de 3 200 concessions de voitures et de camions neufs et qui emploie actuellement 150 000 personnes à travers le pays. L’initiative cherche à présenter l’industrie comme un milieu de travail plus excitant et gratifiant en faisant connaître au public le vaste éventail de possibilités de carrières qui existent au Canada.

Pour ce faire, la CADA a créé un site Web avec un portail qui permet aux gens de faire une recherche d’offres d’emploi par province. Chaque page présente une description vidéo des divers rôles qu’on trouve dans une concession, ainsi que des données sur le secteur de la vente au détail de véhicules, des coordonnées et, surtout, un babillard où sont affichées les offres d’emploi dans chaque province.

Avant ce lancement, l’équipe de Carrières Auto a mené une campagne de notoriété de la marque. Elle a notamment tenu un kiosque au Canadian International AutoShow 2018 à Toronto, en Ontario. Elle était aussi au Salon international de l’auto de Montréal en janvier et aux Olympiades canadiennes des métiers et des technologies (OCMT) 2018 de Compétences Canada à Edmonton, en Alberta, les 4 et 5 juin.

Les OCMT rassemblent les meilleurs travailleurs des secteurs des métiers spécialisés et des technologies du Canada : 550 participants se livrent bataille dans plus de 40 épreuves dans six secteurs. Ces événements mettent en valeur la prochaine génération de travailleurs des métiers spécialisés et de l’industrie automobile.

L’équipe de Carrières Auto a dressé un plan exhaustif de promotion de l’initiative; elle utilise notamment Google AdWords sur le site Web pour cibler un public précis et accroître l’achalandage. Les concessionnaires et le public peuvent en outre suivre Carrières Auto sur les médias sociaux : Twitter, Facebook et LinkedIn.

À la mi-mai, l’équipe de Carrières Auto a présenté un webinaire de lancement pour donner aux concessionnaires un aperçu du fonctionnement de la plateforme et leur montrer comment l’utiliser pour afficher des offres d’emploi dans leur établissement. Vous pouvez regarder le webinaire sur le site Web de la CADA.

Les concessionnaires ont également accès à une trousse de marketing sur le site de la CADA. Cette trousse comprend des images à partager dans les médias sociaux, des vidéos, des documents imprimables pour distribution et une publicité numérique.

La CADA encourage les concessionnaires à ouvrir une session et à publier des offres d’emploi que les candidats intéressés pourront postuler. La première fois qu’ils se connecteront, les concessionnaires (à l’exception de ceux de l’Ontario, qui utilisent déjà la plateforme par l’intermédiaire de la TADA) auront droit à cinq crédits gratuits pour afficher des postes jusqu’au 31 août 2018.

Pour en savoir plus, cliquez sur les liens ci-dessous :

Trousse de marketing

Communiqué de presse – 1er juin 2018

Communiqué de presse – 5 juin 2018

Communiqué de presse – 7 juin 2018