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CADA advocates for fair implementation of luxury tax

CADA advocates for fair implementation of luxury tax

April 4, 2022

CADA is actively engaging with the Department of Finance Canada and the federal government, as it has been for months, to advocate for the automotive industry and ensure the new luxury tax structure is fairly implemented.

“The Liberal government’s Budget 2021 proposed a tax on the sale of new luxury cars with a retail sales price of more than $100,000. Since then, we have launched a concerted and thorough advocacy campaign,” said Huw Williams, Director of Public Affairs at CADA.

While the implementation of the tax was initially delayed, Williams notes that the Department of Finance Canada recently released a draft legislative proposal for public comment.

He said that if Parliament approves the proposal, the tax will come into effect on September 1, 2022. The goal of CADA is to ensure the impact of the tax does not lead to a flattening of the automotive industry, and that if implemented, it is done so fairly for everyone—including the auto retail sector.

“CADA continues to push forward our concerns around integrating a federal luxury tax with existing luxury taxes in provinces like British Columbia and Quebec,” said Williams. “This is a situation that needs to be addressed quickly with proper solutions that protect these provinces from being hit with a double tax on luxury vehicles.”

More information regarding this issue will be included in future CADA Newsline articles.

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La CADA milite pour une application juste de la taxe de luxe

La CADA milite pour une application juste de la taxe de luxe

Le 4 avril 2022

Depuis plusieurs mois, la CADA défend activement les intérêts de l’industrie automobile auprès du ministère des Finances du Canada et du gouvernement fédéral pour s’assurer que le nouveau régime de taxation des véhicules de luxe sera mis en œuvre de façon équitable.

«Le budget 2021 du gouvernement libéral a proposé de taxer les véhicules de luxe neufs dont le prix de vente au détail excède 100 000 $. Depuis, nous avons lancé une vaste campagne de lobbyisme concertée», a dit Huw Williams, directeur des affaires publiques de la CADA.

Si l’application de la taxe a d’abord été reportée, M. Williams indique que le ministère des Finances du Canada a récemment rendu publique une proposition législative et invité la population à faire ses commentaires.

Si le Parlement approuve la proposition, dit-il, la taxe entrera en vigueur le 1er septembre 2022. La CADA veut s’assurer que la taxe n’accablera pas l’industrie automobile et que, si elle est adoptée, elle sera juste pour tous — y compris le secteur de la vente au détail de véhicules.

«La CADA continue d’exprimer ses inquiétudes quant à l’intégration d’une taxe de luxe fédérale avec celles qui sont déjà perçues dans des provinces comme la Colombie-Britannique et le Québec», a dit M. Williams. «C’est une situation qui exige notre attention immédiate et des solutions adéquates qui protègent ces provinces contre une double taxation des véhicules de luxe.»

De plus amples renseignements à ce sujet seront publiés dans de prochains articles d’Écho-CADA.