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NCDA shares its EV roadmap to success at NADA

NCDA shares its EV roadmap to success at NADA

March 21, 2022

Blair Qualey, President and CEO of the New Car Dealers Association of BC, attended the 2022 NADA Show to discuss the roadmap that allowed the province to successfully position itself as a leader in electric vehicle (EV) sales.

Qualey addressed dealer association executives from across North America who were attending the Automotive Trade Association Executives EV Summit at the annual NADA convention. The meeting was held on March 9 in Las Vegas, Nevada.

“What I told them is that, more than a decade ago, the idea that EVs would make a dent in British Columbia’s new vehicle market was unthinkable,” said Qualey. “But the province’s Clean BC Go Electric Vehicle Rebate Program has proven incredibly successful, growing from a little more than 500 vehicle purchase rebate transactions for EVs in 2013, to more than 18,000 in 2021.”

He said the province experienced the highest number of rebates processes in the history of the program last year—despite the impacts of the COVID-19 pandemic, including supply chain challenges. “Our continued success is largely due to our strategic approach,” said Qualey, adding that this approach is based on three pillars: point-of-purchase rebates; access to EV charging stations in places where consumers live, work, and play; and ongoing education and awareness around the benefits of EV ownership.

Furthermore, he said the level of partnership and collaboration created with the automotive industry, government, and utility companies (including EV charging station suppliers and energy producers), continues to be a key aspect in attaining that success.

“There are also some very important lessons learned that can’t be overstated,” said Qualey. “For example, we learned how important it is to have vehicle rebates offered at the dealership, and specifically at the point-of-sale, to simplify the process and alleviate any concerns or delays in receiving the rebate.”

They also learned that consumers need the opportunity to drive an EV so they can better understand the unique experience it offers.

“Providing opportunities that encourage consumers to drive EVs is one of the best ways to boost sales,” said Qualey. “As an example, the Vancouver International Auto Show included EV test drives as a core component of the event. This, along with other opportunities across the province, helped consumers understand the benefits of EVs and helped spark demand.”

With the province aims to have 90 per cent of all new light-duty vehicle sales be zero-emission vehicles (ZEVs) by 2030, and 100 per cent by 2035, Qualey expects the pace of EV adoption to increase significantly within BC. The completion of the Electric Highway by 2024, and the addition of 10,000 public EV charging stations by 2030, should also help boost EV adoption in BC.

“The course we have charted creates a path for continued success along with numerous benefits, all of which is good for the government, good for business and dealers, and also good for the environment,” said Qualey.

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La NCDA présente sa stratégie en matière de VE à la NADA

La NCDA présente sa stratégie en matière de VE à la NADA

Le 21 mars 2022

Blair Qualey, président et chef de la direction de la New Car Dealers Association of BC, s’est rendu à l’exposition 2022 de la NADA pour discuter de la stratégie qui a permis à la province de se positionner comme chef de file de la vente de véhicules électriques (VE).

M. Qualey s’est adressé aux dirigeants de corporations de concessionnaires de toute l’Amérique du Nord qui participaient au Automotive Trade Association Executives EV Summit au congrès annuel de la NADA. La réunion a eu lieu le 9 mars à Las Vegas, au Nevada.

«Je leur ai dit qu’il y a plus de 10 ans, l’idée que les VE feraient leur place sur le marché des véhicules neufs de la Colombie-Britannique était inconcevable», a dit M. Qualey. «Mais le programme de rabais sur les véhicules électriques Clean BC Go de la province s’est avéré extrêmement populaire, et le nombre de VE vendus avec cette remise sur achat est passé d’à peine plus de 500 en 2013 à plus de 18 000 en 2021.»

Il a dit que la province avait traité le plus grand nombre de demandes de remise de l’histoire du programme l’an dernier, et ce, malgré les retombées de la pandémie de COVID-19, dont les problèmes d’approvisionnement. «Notre succès soutenu est largement dû à notre approche stratégique», a affirmé M. Qualey, ajoutant que celle-ci est basée sur trois piliers : les rabais au point de vente; l’accès à des bornes de recharge là où les consommateurs habitent, travaillent et se divertissent; et l’éducation et la sensibilisation continues quant aux avantages des VE.

Qui plus est, selon lui, les partenariats et les collaborations avec l’industrie automobile, le gouvernement et les services publics (y compris les fournisseurs de bornes de recharge et les producteurs d’énergie) demeurent des conditions clés de ce succès.

«Nous avons aussi tiré de très importantes leçons sur lesquelles on ne saurait trop insister», a dit M. Qualey. «Par exemple, nous avons appris combien il est important d’offrir les rabais sur les VE à la concession — au point de vente — afin de simplifier le processus, d’apaiser les craintes ou de raccourcir les délais d’obtention du rabais.»

La corporation a aussi appris que les consommateurs ont besoin d’avoir la chance de conduire un VE pour mieux comprendre l’expérience unique qu’il offre.

«Une des meilleures façons d’augmenter les ventes de VE est d’encourager les consommateurs à en faire l’essai», croit M. Qualey. «Par exemple, les essais routiers de VE proposés au salon de l’auto de Vancouver ont fait partie des clous de l’événement. Ces essais, ainsi que d’autres occasions partout en province, ont aidé les consommateurs à découvrir les avantages des VE et ont contribué à accroître la demande.»

Maintenant que la province veut que 90 % de tous les véhicules légers neufs qui y sont vendus soient des véhicules à émission zéro (VEZ) d’ici 2030 — et 100 % d’ici 2035, M. Qualey s’attend à ce que le rythme d’adoption des VE s’accélère considérablement en Colombie-Britannique. L’achèvement de l’autoroute électrique d’ici 2024 et l’ajout de 10 000 bornes de recharge publiques d’ici 2030 devraient aussi contribuer à cet essor des VE dans la province.

«Le parcours que nous avons tracé ouvre la porte à un succès continu et à de nombreux avantages, qui sont tous profitables pour le gouvernement, pour les affaires et pour les concessionnaires, en plus d’être bons pour l’environnement», a résumé M. Qualey.