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CADA among top 25 trade/professional associations engaging with feds

CADA among top 25 trade/professional associations engaging with feds

January 24, 2022

The Lobby Monitor, a specialized publication that is part of the Hill Times Publishing group and that tracks advocacy at the federal level, recently reviewed the lobbying activities of corporations and associations across Canada.

According to CADA Public Affairs Director Huw Williams, the association was in the top 25 trade/professional associations engaging with the government in 2021. More than 5,000 associations are involved in advocacy on behalf of trade groups and professional organizations on an annual basis.

The Lobby Monitor’s view, which was published in January 2022, demonstrated that CADA was among the top associations in terms of meetings with senior decision-makers known as designated public officeholders,” said Williams in an interview with CADA Newsline.

Those designated public officeholders typically encompass Members of Parliaments, senators, senior members of political staff of cabinet ministers or the prime minister's office, and the highest level of the public service.

“CADA takes great pride in its proactive advocacy efforts aimed at ensuring the federal government understands the important role dealers play in the economy on a national basis, and also in serving customers and businesses in individual MP ridings,” said Williams.

Given the tumultuous nature of the pandemic and the challenges that dealers are faced with in staying open—challenges on the trade and taxation front, and the transition to electric vehicles—CADA has always been laser-focused on results and successful legislative and tax victories.

“We remained focused on what is important to dealers across the country,” said CADA President and CEO Tim Reuss. “Having CADA ranked in the top 25 is a good indication of the proactive nature of our advocacy efforts and the effectiveness of our Ottawa office.”

He said the association will continue to focus on results for dealers, “because that is what really matters,”—but that the acknowledgement from The Lobby Monitor is “a good reinforcement of the measurement of hard work that goes into achieving those results.”

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La CADA parmi les 25 associations professionnelles qui traitent le plus avec le fédéral

La CADA parmi les 25 associations professionnelles qui traitent le plus avec le fédéral

Le 24 janvier 2022

The Lobby Monitor, une publication spécialisée du groupe d’édition Hill Times qui fait le suivi du travail de revendication auprès du gouvernement fédéral, a récemment passé en revue les activités de lobbyisme des corporations et des associations de tout le Canada.

Selon le directeur des affaires publiques de la CADA, Huw Williams, la Corporation a été classée parmi les 25 associations professionnelles qui ont le plus interagi avec le gouvernement en 2021. Plus de 5 000 corporations et associations sectorielles font des pressions au nom de leurs membres chaque année.

«L’article du Lobby Monitor, publié en janvier 2022, montre que la CADA fait partie des corporations qui ont tenu le plus de réunions avec des décideurs de haut niveau, appelés titulaires de charge publique désignés», a dit M. Williams dans une entrevue accordée à Écho-CADA.

Ces titulaires de charge publique incluent généralement les députés, les sénateurs, les membres du personnel politique supérieur des ministres du Cabinet ou du bureau du premier ministre, et les fonctionnaires les plus haut placés.

«La CADA est extrêmement fière de ses efforts proactifs pour faire comprendre au gouvernement fédéral le rôle important que les concessionnaires jouent dans l’économie nationale en plus de servir les consommateurs et les entreprises dans les circonscriptions de chaque député», a ajouté M. Williams.

Malgré la nature tumultueuse de la pandémie et les obstacles que les concessionnaires ont dû surmonter pour garder leurs portes ouvertes — au regard des questions d’échanges commerciaux, d’imposition et de transition vers les véhicules électriques —, la CADA s’est toujours concentrée sur l’obtention de résultats et de victoires législatives et fiscales.

«Nous continuons de mettre l’accent sur ce qui compte pour les concessionnaires de tout le pays», a résumé le président et chef de la direction de la CADA, Tim Reuss. «Le classement de la CADA parmi les 25 premières témoigne de la proactivité de nos efforts de défense des intérêts des concessionnaires et de l’efficacité de notre bureau d’Ottawa.»

Selon lui, la Corporation continuera de travailler à obtenir des résultats pour ses membres — «parce que c’est ce qui compte vraiment» —, mais la reconnaissance du Lobby Monitor «souligne bien l’ampleur du travail nécessaire pour en arriver à ces résultats».