Newsline Banner
Dealer Satisfaction Index Survey starts October 28

Dealer Satisfaction Index Survey starts October 28

October 12, 2021

As CADA prepares to conduct its annual Dealer Satisfaction Index (DSI) Survey, dealers should expect to receive their survey access links on October 28.

Dealers are asked to complete their surveys online by December 6. A Frequently Asked Questions page about the survey, as well as a printable Working Copy of the survey are available on the CADA website here.

The survey is an important relationship barometer, and the higher the response rate, the more accurate and meaningful the data will be to both dealers and their OEMs. All responses are completely anonymous and results will be presented only in aggregate to OEMs and dealer councils in February 2022.

“We have updated the survey this year, with new questions about dealers’ views on future OEM direction and captive finance offerings,” said Bonnie Wasser, CADA’s Industry Relations Manager.

The survey is considered a key diagnostic and tuning tool to help keep manufacturer and dealer operations working together successfully. It has become more critical than ever for OEMs to receive dealer feedback to help understand the unique challenges automobile retailers are dealing with.

“Dealers will receive secure individual survey access links for each store on October 28, and will have from October 28 to December 6 to fill out the 2021 DSI survey,” said Wasser.

For dealers that cannot find the email with their survey access link after October 28, or who have questions regarding the DSI survey, please contact the CADA Industry Relations team at [email protected].

Écho-CADA Banner
Le sondage ISC débute le 28 octobre

Le sondage ISC débute le 28 octobre

Le 12 octobre 2021

La CADA s’apprête à distribuer son sondage Indice de satisfaction des concessionnaires (ISC) annuel, et les concessionnaires devraient recevoir leurs liens d’accès le 28 octobre.

Ils sont priés de bien vouloir répondre au sondage en ligne d’ici le 6 décembre. Ils trouveront sur le site Web de la CADA une foire aux questions ainsi qu’une copie imprimable du sondage.

Le sondage est un outil important pour prendre le pouls de la relation entre les concessionnaires et les constructeurs et plus le taux de participation est élevé, plus les données sont pertinentes et significatives pour les deux parties. Toutes les réponses sont anonymes, et les résultats seront présentés seulement sous forme globale aux constructeurs et aux conseils de concessionnaires en février 2022.

«Cette année, nous avons mis le sondage à jour. De nouvelles questions portent sur la direction que les constructeurs prennent pour l’avenir, selon les concessionnaires; et sur les filiales de crédit», a indiqué Bonnie Wasser, responsable des relations industrielles de la CADA.

Le sondage est considéré comme un outil essentiel de diagnostic et de mise au point pour assurer que les rouages de l’association constructeur-concessionnaires sont bien huilés. Pour les constructeurs, il est plus crucial que jamais de savoir ce que pensent les concessionnaires pour comprendre les défis uniques qu’ils ont à relever.

«Les concessionnaires recevront un lien d’accès individuel et sécurisé pour chacun de leurs établissements le 28 octobre. À partir de cette date, ils pourront répondre au sondage ISC 2021 jusqu’au 6 décembre», a dit Mme Wasser.

Les concessionnaires qui ne trouvent pas le courriel contenant leur lien d’accès au sondage ISC après le 28 octobre ou qui ont des questions à son sujet peuvent écrire à l’équipe des relations industrielles de la CADA à [email protected].