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CADA launches Driving Recovery initiative

CADA launches Driving Recovery initiative

April 5, 2021

CADA launched a new campaign in the lead-up to the upcoming federal Budget 2021, which will be presented to the House of Commons on April 19. The campaign is aptly named Driving Recovery, as its main focus is centred on supporting the automotive industry amid the Canadian economic recovery.

The campaign is presented through a microsite (https://www.drivingrecovery.ca) that provides additional information about the project, along with the ability for dealers and industry supporters to send a letter to their Members of Parliament (MPs), according to Tim Reuss, President and CEO at CADA.

“We are launching this campaign through a microsite to help drive the recovery of the automotive industry, and we are asking Parliamentarians and decision-makers across Canada to support the auto sector during this economic recovery,” said Reuss, in an interview with CADA Newsline. “Dealers and supporters of the industry can participate by writing a letter to their MPs today and asking them to help the auto industry build back better from the pandemic.”

According to CADA Chief Economist Oumar Dicko, the Canadian automobile industry was down significantly last year — by 20 per cent, and is still down, by nearly 13 per cent during the first few months of 2021. As a result, Dicko said they are stressing to the federal government that now is not the time for any new direct or indirect taxes in the upcoming budget, as the focus should remain on the recovery.

“All programs and policies at this point should be directed at supporting the economy, saving critical jobs, and for the transition to new technologies,” said Dicko. “The federal government should focus on bringing programs, such as a national vehicle scrappage program, to help the auto industry recover, while also clarifying policies and rules around cross-border travel for automotive workers in Canada.”

He said the industry has not yet recovered and needs time and good policies to allow for jobs and business to build back in a sustainable way. Dealers and industry supporters can use the microsite to reach out to their MPs by visiting: https://www.drivingrecovery.ca.

To learn more about the association’s lobbying efforts, click here.

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La CADA lance l’initiative Stimulons la relance

La CADA lance l’initiative Stimulons la relance

Le 5 avril 2021

La CADA a lancé une nouvelle campagne en prévision du dépôt du prochain budget fédéral 2021, qui sera présenté à la Chambre des communes le 19 avril. Portant bien son nom, la campagne Stimulons la relance est axée sur l’obtention d’un soutien pour l’industrie automobile pendant que l’économie canadienne se relève.

La campagne est présentée sur un microsite (https://fr.drivingrecovery.ca) qui fournit de l’information supplémentaire sur ce projet, en plus de permettre aux concessionnaires et aux alliés de l’industrie d’écrire à leur député, selon Tim Reuss, président et chef de la direction de la CADA.

«Nous lançons cette campagne par l’intermédiaire d’un microsite afin d’aider à stimuler la relance de l’industrie automobile et nous demandons aux députés et aux décideurs de partout au Canada de soutenir le secteur automobile durant la phase de reprise de l’économie», a dit M. Reuss dans une entrevue accordée à Écho-CADA. «Les concessionnaires et les alliés de l’industrie peuvent participer en écrivant dès aujourd’hui à leur député pour lui demander d’aider l’industrie automobile à mieux rebâtir après la pandémie.»

Au dire de l’économiste en chef de la CADA, Oumar Dicko, l’industrie canadienne de l’automobile a subi un recul considérable l’année dernière – de 20 % – et continue d’accuser un retard de près de 13 % pour les premiers mois de 2021. C’est pourquoi, selon M. Dicko, la CADA insiste auprès du gouvernement fédéral sur l’inopportunité d’imposer de nouvelles taxes, directes ou indirectes, dans le prochain budget, puisqu’on devrait continuer de se concentrer sur la relance.

«En ce moment, tous les programmes et toutes les politiques devraient soutenir l’économie, sauver des emplois cruciaux et encourager la transition vers de nouvelles technologies», a affirmé M. Dicko. «Le gouvernement fédéral doit s’attacher à mettre en place des programmes, comme un programme national de mise à la ferraille de véhicules, qui ont pour but d’aider l’industrie automobile à se remettre, tout en clarifiant les politiques et les règles en matière de déplacements transfrontaliers pour les travailleurs de l’automobile au Canada.»

Il a ajouté que l’industrie ne s’est pas encore remise et a besoin de temps et de politiques adéquates pour ramener les emplois et mieux rebâtir le marché de manière durable. Les concessionnaires et les alliés de l’industrie peuvent se servir du microsite pour communiquer avec le député : https://fr.drivingrecovery.ca.

Pour en savoir plus sur les efforts de défense des intérêts des concessionnaires de la Corporation, cliquez ici.