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CADA 360 celebrates 70 years of dealer support and innovation

CADA 360 celebrates 70 years of dealer support and innovation

February 8, 2021

CADA 360 Employee Benefits recently celebrated its 70th anniversary, with the milestone reflecting decades of support for dealer members and years of innovation and competitive rates.

Created by dealers for dealers, the program continues to function as it was originally intended: as a not-for-profit trust that ensures all program funds remain with the program, according to Karen O’Connell, Director, Governance & Plan Management, Benefits 360 Health & Welfare Trust, CADA.

“It's run by a dealer committee with members that are very conscious about ensuring that the money that comes in as premium contributions is there for the benefit of all the plan members,” said O’Connell in an interview with CADA Newsline. “They are always looking for opportunities to both improve the plan’s benefits and manage costs to keep premium rates affordable.”

It was for this reason that O’Connell said CADA 360 was able to remain in a solid financial position amid the COVID-19 pandemic and offer immediate relief to dealers. This meant the ability to offer premium credits for the months of April and May 2020, and to freeze rates until June 2021 to help dealers with their budgeting and planning.

“We wanted to ensure that dealers were not facing any unknowns in terms of premium rates, and we wanted to provide certainty in a very uncertain time,” said O’Connell. “Being a not-for-profit with a dealers-for-dealers philosophy truly makes a difference.”

CADA 360 introduced an employee assistance program in 2019, and a new telemedicine service through its plan administrator (Canada Life) that can be added to the program — both of which proved timely when the pandemic reached Canada in 2020 and impacted dealership activities across the country.

“Those two developments are new, and are part of our continuous goal to keep up with the advances that are being made in this field,” said O’Connell. “Increased support for mental health and new offers like telemedicine are two examples of how we’re responding to the challenges of COVID-19.”

The CADA 360 programs also provide an important source of funding for association activities, such as lobbying, industrial relations, and other advocacy initiatives that support dealers — all while offering competitive rates. This includes initiatives that helped inform dealers about a potential luxury tax, information around political party goals for the automotive industry prior to the last federal election, and lobbying efforts to ensure dealer voices were heard on topics such as the CUSMA (Canada-United States-Mexico Agreement) and to help increase the Canada Emergency Wage Subsidy (CEWS), to name a few.

O’Connell said the CADA 360 team is “very much looking forward to continuing to be relevant and sustainable for dealer principals and their employees moving forward.”

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CADA 360 fête 70 ans de soutien aux concessionnaires et d’innovation

CADA 360 fête 70 ans de soutien aux concessionnaires et d’innovation

Le 8 février 2021

Le régime CADA 360 – Avantages sociaux a récemment célébré son 70e anniversaire, un âge vénérable qu’il a pu atteindre grâce à plusieurs décennies d’appui des concessionnaires participants et années d’innovation et de taux concurrentiels.

Créé par et pour les concessionnaires, le régime continue de fonctionner tel qu’il a été prévu : c’est une fiducie sans but lucratif qui s’assure que tous les fonds du régime sont réinvestis dans le régime, au dire de Karen O’Connell, directrice de la gouvernance et de la gestion de la Fiducie de santé et de bien-être Bénéfices 360 de la CADA.

«Le régime est administré par un comité de concessionnaires dont les membres veillent scrupuleusement à ce que les primes perçues profitent à tous les participants de régime», a expliqué Mme O’Connell dans une entrevue accordée à Écho-CADA. «Ils cherchent toujours des façons d’améliorer les avantages du régime et de gérer les coûts afin de maintenir les primes à un taux abordable.»

C’est pour cette raison, selon Mme O’Connell, que CADA 360 est demeuré en bonne position financière malgré la pandémie de COVID-19 et a pu offrir aux concessionnaires une aide immédiate. Le régime a été en mesure d’offrir une exonération de primes pour les mois d’avril et de mai 2020 et de geler les taux jusqu’à juin 2021 pour aider les concessionnaires à établir leurs budgets et à planifier.

«Nous voulions nous assurer que les concessionnaires savaient à quoi s’en tenir au chapitre des primes et leur offrir une certaine sécurité en ces temps très incertains», a indiqué Mme O’Connell. «L’absence d’un but lucratif et la philosophie sur mesure axée sur les concessionnaires changent vraiment la donne.»

CADA 360 a lancé un programme d’aide aux employés en 2019; ainsi qu’un nouveau service de télémédecine, par l’intermédiaire de son administrateur de régime (Canada Vie), qui peut être ajouté au programme. Ces deux avantages sont tombés à point nommé lorsque la pandémie a atteint le Canada en 2020 et bouleversé les activités des concessions à l’échelle du pays.

«Ces deux solutions sont nouvelles et s’inscrivent dans notre mission continue de rester au fait des développements dans le domaine», a dit Mme O’Connell. «Un soutien accru pour les problèmes de santé mentale et les nouveaux services comme la télémédecine sont des exemples de notre réponse aux défis posés par la COVID-19.»

En plus d’être offerts à des taux concurrentiels, les régimes CADA 360 sont une importante source de financement pour le travail de la Corporation, comme le lobbyisme, les relations industrielles et d’autres initiatives de défense des intérêts des concessionnaires. Ces initiatives ont notamment permis de renseigner les concessionnaires sur une taxe de luxe potentielle et sur les objectifs des partis politiques pour l’industrie automobile avant la dernière élection fédérale; ainsi que de faire connaître l’opinion des concessionnaires dans des dossiers tels que celui de l’Accord Canada–États-Unis–Mexique (ACEUM) et d’obtenir une hausse de la Subvention salariale d’urgence du Canada (SSUC).

Au dire de Mme O’Connell, l’équipe de CADA 360 «espère sincèrement continuer de répondre encore longtemps aux besoins des concessionnaires en titre et de leurs employés».