Newsline Banner
CADA connects with association leaders at MIAS

CADA connects with association leaders at MIAS

February 5th, 2020

The 77th edition of the Montreal International Auto Show (MIAS) revealed a diversity of consumer interests reflected across the nation, with new electric, plug-in hybrid, and luxurious models on display.

CADA President and CEO Tim Reuss, and other senior staff attended Media Day of the show on January 16. The team engaged in media outreach to support the show and discuss the importance of the auto industry to various consumer markets. They also took the opportunity to connect with dealers, manufacturers and suppliers, according to Huw Williams, CADA’s Public Affairs Director.

“During the event, CADA’s team met with both journalists and local and provincial association leaders,” said Williams in an interview with CADA Newsline. “With the media, it was important to discuss the show and the auto industry. We also met with senior leadership of the Quebec Dealers Association (Corporation des concessionnaires d’automobiles du Québec (CCAQ)) to discuss joint industry issues and ensure we have a coordinated approach to dealing with them.”

CADA will also attend the upcoming Canadian International Auto Show (CIAS) in Ontario, which runs in conjunction with the association’s annual CADA Summit on February 12 at the Metro Toronto Convention Centre. Williams said the CADA team coordinates the CADA Summit timing with CIAS to maximize the attendance of auto leaders at the auto show.

“We also organize our industry relations and affairs committees in combination with the auto show timing, and this year we will be meeting with the Canadian Automotive Partnership Council (CAPC), which is dedicated to working on key issues facing the Canadian auto industry,” said Williams.

The association will continue to attend and support Canadian auto show events throughout the year — including the Vancouver International Auto Show, which celebrates its 100th anniversary in March.

Écho-CADA Banner
La CADA rencontre des dirigeants de corporation au SIAM

La CADA rencontre des dirigeants de corporation au SIAM

Le 5 février 2020

Le 77e Salon international de l’auto de Montréal (SIAM) a reflété les intérêts variés des consommateurs de tout le pays, mettant en vitrine de nouveaux modèles électriques, hybrides rechargeables et de luxe.

Le président et chef de la direction, Tim Reuss, et d’autres hauts dirigeants de la CADA ont participé à la journée des médias du Salon le 16 janvier. L’équipe a passé du temps avec les médias pour appuyer le Salon et discuter de l’importance de l’industrie automobile pour divers marchés de consommation. Elle a aussi saisi l’occasion de réseauter avec des concessionnaires, des constructeurs et des fournisseurs, selon Huw Williams, directeur des affaires publiques de la CADA.

«Durant l’événement, l’équipe de la CADA a passé du temps avec des journalistes et des dirigeants de corporations locales et provinciales», a indiqué M. Williams dans une entrevue accordée à Écho-CADA. «Avec les médias, il était important de parler du Salon et de l’industrie automobile. Nous avons aussi rencontré la haute direction de la Corporation des concessionnaires d’automobiles du Québec (CCAQ) pour discuter de dossiers communs et d’une approche coordonnée à leur égard.»

En outre, la CADA sera bientôt au Canadian International Auto Show (CIAS), qui se tiendra en Ontario, au Palais des congrès du Toronto métropolitain, en même temps que le sommet annuel de la CADA le 12 février. Au dire de M. Williams, l’équipe de la CADA fait concorder le sommet de la CADA et le CIAS afin d’amener le plus de dirigeants automobiles possible au Salon de l’auto.

«Nous mettons également à l’horaire les réunions des comités des relations industrielles et des affaires publiques pendant le Salon de l’auto et, cette année, les membres du Conseil du Partenariat pour le secteur canadien de l’automobile (CPSCA), qui travaille sur des dossiers clés pour l’industrie automobile canadienne, s’y réuniront», a expliqué M. Williams.

La Corporation continuera d’appuyer les salons de l’auto canadiens et d’y assister tout au long de l’année. En mars, le Vancouver International Auto Show célébrera son 100e anniversaire.