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Election microsite for dealers to deploy in September

Election microsite for dealers to deploy in September

August 19, 2019

A new microsite is currently being prepared for dealers to connect with candidates and MPs prior to the federal election, and share questions and concerns related to the Canadian automotive industry.

“Currently there is a federal election coming up and various issues, whether trade or economic, are impacting the global automotive industry,” said CADA Economist Oumar Dicko. “As a result, CADA has decided to create a new microsite that will allow dealers to communicate with the candidates and political parties to discuss their plan of action concerning the Canadian transportation and automobile sector.”

Dicko said the site will include a section for dealers to learn more about the different parties. CADA will also provide background information on important issues, along with the association’s position and recommendations, and what each party is proposing in terms of transportation and auto industry policies for the next election.

The microsite has been in progress for several months and started to evolve over the summer. The goal is to launch it in September, ahead of the October election.

“We want it to be ready well in advance so dealers have access to the parties’ information, and are able to communicate directly with the candidates on our industry issues,” said Dicko.

More information will be made available when the microsite has been launched.

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Un microsite électoral pour les concessionnaires en septembre

Un microsite électoral pour les concessionnaires en septembre

Le 19 août 2019

On prépare actuellement un nouveau microsite qui permettra aux concessionnaires de prendre contact avec les candidats et les députés avant l’élection fédérale. Ils pourront aussi poser leurs questions et exprimer leurs préoccupations relatives à l’industrie automobile canadienne.

«Une élection fédérale aura lieu bientôt et, présentement, divers dossiers, notamment commerciaux et économiques, ont des incidences sur l’industrie automobile mondiale», a dit l’économiste de la CADA, Oumar Dicko. «C’est pourquoi la CADA a décidé de créer un nouveau microsite qui permettra aux concessionnaires de communiquer avec les candidats et les partis politiques pour discuter de leur plan d’action en ce qui concerne le secteur des transports et de l’automobile au Canada.»

Au dire de M. Dicko, le site contiendra une section où les concessionnaires pourront en apprendre plus sur les différents partis. La CADA y donnera également de l’information de base sur des enjeux importants, en plus de prendre position, de faire des recommandations et de résumer les propositions de chaque parti en matière de politiques sur le transport et l’industrie automobile en vue du prochain scrutin.

Le microsite est en développement depuis plusieurs mois et a commencé à évoluer au cours de l’été. Son lancement est prévu pour septembre, avant l’élection d’octobre.

«Nous voulons être prêts d’avance, de sorte que les concessionnaires aient accès aux renseignements sur les partis et puissent communiquer directement avec les candidats au sujet des dossiers de l’industrie», a précisé M. Dicko.

De plus amples détails vous seront fournis lors du lancement du microsite.