Newsline Banner
IKEA and Leger join CADA Summit lineup

IKEA and Leger join CADA Summit lineup

August 19, 2019

Two more speakers have been confirmed for the 8th annual CADA Summit on February 12, 2020.

Christian Bourque, Executive Vice President and Senior Partner at Leger, the largest Canadian-owned survey, market research, and analytics company, will discuss the current mood of Canadian consumers — including their core values and their relationship to cars, ownership, and luxury brands.

“We think Christian will provide some very intriguing insights for dealers at CADA Summit 2020,” said Bonnie Wasser, Industry Relations Manager at CADA. Bourque has more than 25 years of experience in public opinion and market research, and comments regularly on Canadian politics and society as a consumer trends columnist for the French CBC, Radio Canada.

Another important speaker to join the lineup is Lars-Johan Jarnheimer, Worldwide Head of IKEA Group. Over the years, he has worked in various roles within the company and has amassed a wealth of retail experience with the multinational group. Jarnheimer was the CEO of Tele2, a major European telecommunications operator based in Sweden.

Lars-Johan has also worked in senior leadership roles in several other European and global businesses, including SAAB Automobile, and was responsible for the Scandinavian, Baltic and Russian markets. During the CADA Summit, he will explore the future of retail. “We are looking forward to hearing about Lars-Johan’s experience in different retail organizations and how he sees the future of this industry evolving.”

CADA Summit 2020 will take place at the Metro Toronto Convention Centre with TD Auto Finance as the event’s exclusive sponsor. Registration will begin in the fall.

Details will be posted on the CADA website as they are confirmed.

Écho-CADA Banner
IKEA et Léger seront du Sommet de la CADA

IKEA et Léger seront du Sommet de la CADA

Le 19 août 2019

Deux autres conférenciers viennent de confirmer leur présence au 8e Sommet CADA, qui aura lieu le 12 février 2020.

Christian Bourque, vice-président directeur et associé principal à Léger, la plus grande firme canadienne de sondages, de recherche marketing et d’analyses, se penchera sur l’humeur actuelle des consommateurs canadiens, leurs valeurs fondamentales et leur relation avec les automobiles, la propriété et les marques de luxe.

«Nous pensons que M. Bourque aura des perspectives très intrigantes pour les concessionnaires au Sommet CADA 2020», a dit Bonnie Wasser, responsable des relations industrielles de la CADA. M. Bourque compte plus de 25 années d’expérience en recherche sur l’opinion publique et les marchés, et il commente souvent la politique et la société canadiennes à titre de chroniqueur sur les habitudes de consommation pour la CBC francophone, Radio-Canada.

Un autre conférencier de taille s’est ajouté à la brochette du Sommet, soit Lars-Johan Jarnheimer, chef mondial du groupe IKEA. Au fil des ans, il a occupé divers postes dans la multinationale, où il a accumulé une vaste expérience du commerce de détail. M. Jarnheimer a été chef de la direction de Tele2, une grande entreprise de télécommunications européenne basée en Suède.

Il a aussi occupé des postes de haute direction dans plusieurs autres entreprises de l’Europe et d’ailleurs dans le monde, dont SAAB Automobile; il était responsable de la Scandinavie, des pays baltes et de la Russie. Au Sommet de la CADA, il s’intéressera à l’avenir de la vente au détail. «Nous sommes impatients d’entendre M. Jarnheimer nous parler de son expérience dans diverses entreprises de vente au détail et faire ses prédictions pour l’avenir de l’industrie.»

Le Sommet CADA 2020 aura lieu au Palais des congrès du Toronto métropolitain et sera commandité exclusivement par Financement auto TD. L’inscription débutera à l’automne.

Tous les détails seront fournis sur le site Web de la CADA au fur et à mesure qu’ils seront confirmés.