DSI Frequently Asked Questions

Completing the Dealer Satisfaction Index (DSI) Survey

What is the DSI survey?

  • The DSI survey collects data annually on the relationship between dealers and their manufacturers. The collected data is used by dealer councils to engage in meaningful discussion with their manufacturers.

Are my survey responses confidential?

  • Yes. Your identity and your responses are kept strictly confidential.

What do you do with the data I send to you?

  • All information provided is presented only as an aggregate score.

What is the survey period this year?

  • The survey runs from October 30 to December 4, 2017.

How do I access the DSI survey?

  • All Canadian new vehicle dealerships should have received an email with a survey access link on October 30, 2017.

Can I review the questions before I fill out the survey online?

  • Yes. You can download a working copy of the survey from the link in the email we sent to you on October 30, 2017.
  • We encourage you to seek input from your staff to answer the questions about different areas of your dealership, and you can use the working copy to record their input before you answer the survey online.

Can I fill out a paper copy of the survey?

  • No. The survey must be completed online, using the access link provided in your email.

Do I have to complete the survey in one sitting?

  • No. If you get interrupted while you're completing the survey, you can pick up where you left off when it's convenient for you. Click on your survey access link to return to where you left off in the survey.

Completing the Survey for Multiple Dealerships

I own/manage multiple franchises. Do I need to complete a survey for each franchise?

  • Yes, you will need to complete a survey for each franchise.

How do I access the survey to complete it for multiple franchises?

  • You will receive a separate email for each dealership

What changes have there been in the survey for 2017?

  • This year's survey includes an expanded finance question section.

Troubleshooting

I didn't receive the email with the survey access link.

  • Check your junk mail folder to ensure it didn't end up there. If it's not in your junk mail, we may not have your email address on file. Send an email from your correct business email address to industryrelations@cada.ca to request your survey access link.

My survey access link doesn't work. What should I do?

More questions?

Contact industryrelations@cada.ca


FAQ sur le sondage ISC

Répondre au sondage annuel Indice de satisfaction des concessionnaires (ISC)

Qu’est-ce que le sondage ISC?

  • Le sondage ISC collecte tous les ans des données sur la relation entre les concessionnaires et leurs constructeurs. Les conseils de concessionnaires se servent des données obtenues pour amorcer des discussions fructueuses avec leurs constructeurs.

Mes réponses au sondage sont-elles confidentielles?

  • Oui. Votre identité et vos réponses demeureront strictement confidentielles.

Que faites-vous avec les données que je vous fournis?

  • Toute l’information que nous recevons est présentée uniquement sous forme de notes globales.

Quelle est la période de sondage, cette année?

  • Le sondage se déroulera du 30 octobre au 4 décembre 2017.

Comment puis-je accéder au sondage ISC?

  • Tous les concessionnaires canadiens de vehicules neufs devraient avoir reçu un courriel contenant un lien d’accès au sondage le 30 octobre 2017.

Puis-je voir les questions avant de répondre au sondage en ligne?

  • Oui. Vous pouvez télécharger un exemplaire du sondage en utilisant le lien fourni dans le courriel que nous vous avons envoyé le 30 octobre 2017.
  • Nous vous encourageons à demander l’opinion de votre personnel pour répondre aux questions sur les différents services de votre concession. Vous pouvez utiliser l’exemplaire imprimé pour noter sa rétroaction avant de répondre au sondage en ligne.

Puis-je répondre au sondage sur l’exemplaire papier?

  • Non. Vous devez remplir le sondage en ligne, en utilisant le lien fourni dans le courriel.

Dois-je répondre au sondage d’un seul coup?

  • Non. Si vous devez vous interrompre pendant que vous répondez au sondage, vous pourrez le reprendre là où vous l’aviez laissé au moment qui vous convient. Cliquez sur votre lien d’accès au sondage pour retourner à la question du sondage où vous aviez arrêté.

Répondre au sondage pour plusieurs concessions

Je possède ou j’exploite plusieurs franchises. Dois-je répondre au sondage pour chaque franchise?

  • Oui. Vous devez répondre au sondage pour chaque franchise.

Comment dois-je accéder au sondage si je veux y répondre pour plusieurs franchises?

  • You will receive a separate email for each dealership

Quels changements ont été apportés au sondage en 2017?

  • Le sondage de cette année inclut une section étendue sur le financement.

Dépannage

Je n’ai pas reçu le courriel contenant le lien d’accès au sondage.

  • Vérifiez le contenu de votre dossier de pourriels pour vous assurer qu’il n’y a pas abouti. Si vous ne trouvez pas le courriel dans vos pourriels, il est possible que nous n’ayons pas votre adresse électronique dans nos dossiers. Écrivez à industryrelations@cada.ca à partir de votre bonne adresse électronique commerciale pour demander à recevoir votre lien d’accès.

Mon lien pour accéder au sondage ne fonctionne pas. Que dois-je faire?

D'autres questions?

Écrivez à industryrelations@cada.ca