Dealer Code of Ethics

The purpose of the Code of Ethics is to ensure member dealers adhere to the standards and principles of the Canadian Automobile Dealers Association and its provincial association partners. The publication of this Code will further serve to strengthen the relationship between dealers, their customers and the members of their communities.

The role of the new car and truck dealer is to assist in meeting the motoring needs of customers in a knowledgeable and professional manner. With this position comes the responsibility to uphold and evolve the standards of the profession for the continuing benefit of customers, employees and business partners. A dealer's success is rooted in integrity, competence and accountability.


Dealer Pledge

As a new car and truck dealer and association member I value my reputation within the community and industry. I subscribe to all association standards and principles and comply with all local, provincial and federal laws. On behalf of this dealership and our employees I pledge our...

Integrity

  • We will operate this business in accord with the highest standards of ethical conduct.
  • We will treat each customer in an open, honest and equitable fashion.
  • We will advertise products and services in an accurate and informative way.

Competence

  • We will present products and services clearly and factually.
  • We will serve our customers in a knowledgeable and professional manner.
  • We will uphold the brands we represent

Accountability

  • We will put our promises in writing and stand behind them.
  • We will resolve customer concerns promptly and courteously.
  • We will stand behind our warranties.

Code de déontologie des concessionnaires

L'objet du Code de déontologie est de faire en sorte que les concessionnaires membres se conforment aux normes et aux principes de la Corporation des associations de détaillants d'automobiles et de ses corporations provinciales partenaires. La publication de ce code servira également à renforcer les relations entre les concessionnaires, leurs clients et les membres de leurs collectivités.

Le rôle du concessionnaire de véhicules neufs est d'aider à répondre aux besoins automobiles des clients de façon informée et professionnelle. Cela impose la responsabilité de maintenir et de développer les normes de la profession dans l'intérêt continu des clients, des employés et des partenaires commerciaux. Le succès d'un concessionnaire se trouve dans l'intégrité, la compétence et la responsabilité.


Engagement du concessionnaire

À titre de concessionnaire de véhicules neufs et membre de la Corporation, ma réputation au sein de la collectivité et de l'industrie me tient à coeur. Je souscris à toutes les normes et à tous les principes de la Corporation et je me conforme à toutes les lois locales, provinciales et fédérales. Au nom de cette concession et de ses employés, je promets...

Intégrité

  • Nous exploiterons cette entreprise selon un comportement éthique répondant aux normes les plus élevées.
  • Nous traiterons chaque client de façon ouverte, honnête et juste.
  • Nous annoncerons les produits et services de façon précise et informative.

Compétence

  • Nous présenterons les produits et services de façon claire et exacte quant aux faits.
  • Nous servirons nos clients de façon informée et professionnelle.
  • Nous soutiendrons les marques que nous représentons.

Responsabilité

  • Nous inscrirons nos promesses sur papier et nous les respecterons.
  • Nous répondrons aux préoccupations des clients de façon rapide et courtoise.
  • Nous respecterons nos garanties.