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Looking back on 2022; a year in industry advocacy

Looking back on 2022; a year in industry advocacy

January 23, 2023

2022 was a busy and successful year for CADA, which saw the association working hard for Canadian auto dealers by lobbying the government on many different pieces of legislation that affect the auto retail business in this country. Some impactful efforts went into advocating for members’ best interests on the new federal luxury tax, right-to-repair legislation, as well as an ongoing push for government investment in electric vehicle infrastructure across the country.

Though CADA strongly opposes a federal luxury vehicle tax, the association worked closely with the federal government, making clear to legislators the implications of this tax for auto dealers in Canada. CADA challenged the language of the legislation, and pushed the government to clarify exactly what was included in the tax and how it should be implemented.

The right to repair legislation continues to work through the parliamentary process and CADA continues to work with Parliamentarians from all parties to make sure that the voices of Canadian dealers are heard.

The government continues to work towards the electrification of Canadian vehicles by 2035, and we continue to push the government for greater investment in EV infrastructure to make sure that we are able to meet our EV commitments by 2035. To this end, CADA created the Road to 2035: Electric Vehicle Readiness Dashboard, laying out exactly where we are in terms of charging infrastructure and supply and availability of electric vehicles needed to meet these ambitious targets.

“CADA is proud to be advocating for Canadian dealers, and have spent the last year working hard to for dealers across the country,” said Huw Williams, Director of Public Affairs at CADA. “2022 was a busy year for us as we worked with governments at all levels, but especially the federal government, to advance the needs of Canadian car dealers. 2023 will be another busy year and we look forward to continuing to support CADA members across the country.”

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Retour sur 2022 — une année de revendication pour l’industrie

Retour sur 2022 — une année de revendication pour l’industrie

Le 23 janvier 2023

La CADA a connu une année 2022 chargée et fructueuse. La Corporation a abattu de la besogne pour les concessionnaires canadiens en faisant pression sur le gouvernement relativement à diverses mesures législatives concernant le secteur de la vente au détail de véhicules du pays. Elle a notamment fait valoir les intérêts de ses membres dans les dossiers de la nouvelle taxe fédérale sur les véhicules de luxe, du droit à la réparation et des investissements gouvernementaux requis dans l’infrastructure pancanadienne pour les véhicules électriques.

Malgré son opposition vigoureuse à une taxe fédérale sur les véhicules de luxe, la CADA a collaboré étroitement avec le gouvernement pour veiller à ce que les législateurs comprennent bien les implications de cette taxe pour les concessionnaires d’automobiles du Canada. La CADA a contesté le libellé de la loi et pressé le gouvernement de clarifier la portée et l’application de la taxe.

Le projet de loi sur le droit de réparer avance dans le processus parlementaire, et la CADA continue de travailler avec des députés de tous les partis pour veiller à ce que l’opinion des concessionnaires canadiens soit prise en compte.

Le gouvernement poursuit sa quête d’électrification de tous les véhicules canadiens d’ici 2035, et nous continuons d’exiger du gouvernement des investissements accrus dans l’infrastructure nécessaire aux VE afin que le pays puisse remplir ses engagements en la matière à temps. À cette fin, la CADA a créé l’outil En route vers 2035 : Tableau de bord de la préparation aux VZE, qui expose précisément la situation actuelle en matière d’infrastructure de recharge, d’approvisionnement et de disponibilité des véhicules électriques essentiels à l’atteinte de ces objectifs ambitieux.

«La CADA est un fier et ardent défenseur des concessionnaires canadiens et a travaillé dur en leur nom au cours de la dernière année», a dit Huw Williams, directeur des affaires publiques de la CADA. «L’année 2022 a été bien remplie; nous avons travaillé avec tous les ordres de gouvernement, mais surtout le fédéral, pour faire valoir les besoins des concessionnaires d’automobiles canadiens. L’année 2023 le sera tout autant, et nous sommes impatients de continuer à soutenir les membres de la CADA de partout au pays.»