Newsline Banner
CADA 360 extends LifeWorks Employee Assistance Program to 2035

CADA 360 extends LifeWorks Employee Assistance Program to 2025

July 18, 2022

The CADA 360 Employee Benefits Plan will continue to offer the LifeWorks Employee Assistance Program (EAP) for all plan members at no cost to dealers through 2025. Available 24 hours a day, seven days a week, My CADA 360 EAP is confidential and offers a holistic approach to assist members to address personal issues and family concerns.

Plan members and their eligible dependents have access to comprehensive support in a way that is most suited to their own preference, comfort level and lifestyle. Services include in-person or telephone counselling, online self-directed therapy, e-counselling, and online group counselling.

“After two and a half years of an unprecedented global pandemic, it’s clear that more and more Canadians are seeking out support in many different forms, and we’re glad that the CADA 360 Employee Benefits Plan will continue the EAP so that plan members can continue to access the variety of supports and services offered,” said Michael Psotka, CFO and Director of Member Services at CADA.

EAP also offers plan members help for life issues such as parenting and eldercare, nutrition and fitness, quitting smoking or dealing with addictions, separation and divorce, budgeting and debt management. The EAP provides users of the plan a member-facing suite of online tools, enabling them to actively participate in improving their health and wellness.

Plan members can access EAP online or by phone, and can contact their CADA 360 advisor OR the CADA 360 Benefits Team at [email protected] with any questions.

Écho-CADA Banner
CADA 360 prolonge le programme d’aide aux employés LifeWorks jusqu’en 2025

CADA 360 prolonge le programme d’aide aux employés LifeWorks jusqu’en 2025

Le 18 juillet 2022

Le régime CADA 360 – Avantages sociaux prolonge le programme d’aide aux employés (PAE) LifeWorks pour tous les participants au régime, et ce, sans frais, jusqu’en 2025. En service jour et nuit, tous les jours, le PAE Mon CADA 360 est entièrement confidentiel et offre aux participants une approche globale des problèmes personnels et des préoccupations familiales.

Les participants et les personnes à charge admissibles ont accès à un soutien complet de la façon qui correspond le mieux à leurs préférences, à leur degré de confort et à leur style de vie. Les services sont les conseils en personne ou au téléphone, les consultations en ligne de façon autonome, les consultations en ligne et les séances de conseils en groupe en ligne.

« Après deux ans et demi d’une pandémie mondiale sans précédent, il est évident que de plus en plus de Canadiens cherchent du soutien sous différentes formes. À cet égard, nous sommes heureux que le régime CADA 360 – Avantages sociaux maintienne le PAE afin que les participants puissent continuer à avoir accès à l’aide et aux services offerts », a déclaré Michael Psotka, directeur des finances et des services aux membres de la CADA.

Le PAE offre également aux participants au régime une aide concernant les enjeux courants tels que l’éducation des enfants et les soins aux personnes âgées, la nutrition et la forme physique, la désaccoutumance au tabac et la désintoxication, la séparation et le divorce, la gestion du budget et de l’endettement. Le PAE fournit aux participants du régime une série d’outils en ligne qui leur permettent de participer activement à l’amélioration de leur santé et de leur bien-être.

Les participants au régime peuvent accéder au PAE soit en ligne, soit par téléphone, et peuvent faire parvenir leurs questions par courriel à leur conseiller CADA 360 OU l'équipe des avantages sociaux CADA 360 à [email protected].